Zalety picia zielonej herbaty przed snem

Zalety picia zielonej herbaty przed snem

Dużo mówi się o działaniu pobudzającym zielonej herbaty. Okazuje się, że można i warto ją pić także przed snem. Jakie zalety ma spożywanie tego naparu przed pójściem spać?

Jeżeli chcesz pić herbatę zieloną przed snem, musisz pamiętać o odpowiednim przygotowaniu naparu.

Jakie mogą być zalety? Napar z zielonej herbaty oczyszcza umysł, odpręża i relaksuje. To doskonały sposób na wyciszenie się po całym dniu.

Konieczne jest jednak dłuższe parzenie herbaty. Przy parzeniu do 3 minut napar będzie miał pobudzające działanie i postawi Cię na nogi, a przecież nie o to chodzi przed snem. Jeżeli będziemy parzyć herbatę powyżej 3 minut, otrzymamy napar o działaniu relaksującym i uspokajającym. Dlaczego tak jest? W pierwszych minutach parzenia z liści jest uwalniana największa ilość teiny (kofeiny), która odpowiada za działanie pobudzające organizm. Po upływie tego czasu w naparze pojawiają się garbniki, które neutralizują działanie teiny.

Jakie zalety ma picie herbaty przed snem?

zalety picia zielonej herbaty przed snem

 

  • zielona herbata pita przed snem wspomaga proces odchudzania, ponieważ przyspiesza przemianę materii i zapobiega zatrzymywaniu wody w organizmie.

  • posiada bogactwo antyoksydantów czyli przeciwutleniaczy, dzięki czemu filiżanka naparu przed snem pomaga zredukować wolne rodniki, które nagromadziły się w organizmie podczas całego dnia.

  • wyżej wymieniona moc antyoksydantów stanowi skuteczne wsparcie w profilaktyce przeciwnowotworowej.

  • dzięki l-teaninie, która występuje naturalnie w liściach zielonej herbaty, ma działanie przeciwlękowe, redukuje stres i pozwala się zrelaksować, co stanowi gwarancję zdrowego snu.

  • wypicie zielonej herbaty przed snem sprawi, że na drugi dzień będziemy bardziej skoncentrowani, a nasz mózg po przebudzeniu będzie bardziej skory do działania i przyswajania wiedzy.

 

Reasumując: nie musisz się obawiać, że pijąc zieloną herbatę przed snem, zapewnisz sobie bezsenną noc. Należy jednak pamiętać, że to odpowiednie parzenie naparu decyduje o tym, jakie właściwości będzie mieć herbata. Dlatego z rana na pobudzenie najlepiej wypić herbatę z krótkiego parzenia do 3 min, a wieczorem niedługo przed snem parzyć herbatę nieco dłużej. Otrzymamy wówczas napój, który oczyści nasz organizm i umysł, pozwoli uwolnić się od stresu i spać zdrowym snem. Warto wspomnieć, że herbatę zieloną można parzyć nawet 3 razy, a napar z kolejnego parzenia będzie jeszcze lepszy.

 

Pamiętaj, że herbatę można parzyć także metodą na zimno. O cold brew pisaliśmy TUTAJ.

zalety picia zielonej herbaty przed snem

Zielona herbata z marokańską miętą przy odpowiednim parzeniu będzie działać nie tylko relaksująco, ale także zbawiennie na nasz układ trawienny.

 

 

 

 

Udostępnij ten wpis Facebook Twitter Pinterest Google Plus StumbleUpon Reddit RSS Email

Powiązane wpisy